Wednesday, September 14, 2011

boikot barangn vs boikot cara hidup

bismillahirrahmanirrahim..

boikot barangan yahudi bukanlah satu benda yg baru..pelbagai kempen samada melalui media elektronik mahupun media cetak menguar-uar kan perkara ini..boleh di katakan 90% barangan yg kita pakai sehari-harian merupakan produk mereka. Sememangnya barangan mereka mendominasi pasaran dan ekonomi negara membangun seperti negara kita, malaysia.

namun dalam dok sibuk boikot itu boikot ni.mungkin ramai yg terlepas pandang..ya terlepas pandang tentang cara hidup umat islam kita hari ini yang banyak membawa pengaruh budaya barat dan yahudi.kehidupan kita telah lama lari daripada nilai-nilai ajaran islam itu sendiri.Membuka aurat, pergaulan bebas, maksiat, hiburan secara berlebihan dan macam-macam lagi. Ramai yang islam hanya pada nama.Islamnya tercatit di atas kad pengenalan.Islamnya dia kerana ibubapanya islam.

sangat menyedihkan.. sedangkan islam itu sendiri adalah cara hidup..it is a way of life..kita adalah insan-insan yang dipilih oleh Allah.di jadikan kita islam sejak dari lahir..Seharusnya kita bersyukur dengan kurniaan ini.. bersyukur dengan mentaati Allah..mengikut segala perintahNya dan menjauhi segala laranganNya.. mengambil ajaran islam secara menyeluruh(syumuliah)..bkn hanya sekadar tempelan.. kita sewajibnya menjadi a full time muslim not a part time muslim. mengamalkan islam dalam setiap sudut, dalam setiap masa dan di mana-mana sahaja.

musuh-musuh islam takut untuk memerangi umat islam dengan mengangkat senjata kerana mereka tahu bahawa mereka akan kalah kerana umat islam kuat dan ramai.Oleh itu, mereka melancarkan serangan pemikiran.Menumpaskan umat islam dari segi cara hidup, pemakaian, pergaulan, pemakanan,undang-undang, sistem pembelajaran dll. Serangan pemikiran ternyata sangat berkesan dan berjaya.

Namun begitu, orang-orang yahudi sangat risau dan bimbang sekiranya saf-saf solat subuh mula penuh, muslimah mula menutup aurat dengan sempurna, pergaulan di jaga dan pemuda-pemuda islam mula menghindari hiburan. Ini sbenarnya perkara yang ditakuti oleh musuh-musuh islam..Apabila umat islam mengamalkan islam secara total, dengan automatiknya yang hak akan meruntuhkan segala kebatilan yang didoktrinkan oleh pendokong-dokong syaitan ini..

inilah sebenarnya erti boikot yang sebenar.Menjatuhkan yahudi dengan memboikot cara hidup mereka.

salah satu produk yahudi yang menyembunyikan agenda licik dan kotor.


mari sama-sama kita bermuhasabah.saya dan kamu..
membawa diri ke arah cara hidup yang lebih hakiki berpaksikan nilai-nilai islam.



No comments:

Post a Comment

MyEm0.Com
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...